سونار فلورز » نصب موکت تایل

نصب موکت تایل

آموزش نحوه نصب موکت تایل
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نصب موکت تایل به ظاهر کار ساده ای است اما نکاتی دارد که پیش از نصب حتما باید بدانید. یکی از موکت هایی که اخیراً در دکوراسیون منازل استفاده شده و به عنوان کفپوش خریداری می‌شود، موکت تایلی است. این نوع موکت به صورت قطعه قطعه بوده و در اشکال هندسی متفاوتی، تولید می شود. یکی از دلایلی که باعث محبوب موکت های تایل شده است؛ مقاومت در برابر فشار و ضربه و همچنین حس لطافت و نرمی آن هاست. نصب موکت تایل به آسانی صورت می‌گیرد. تنها کافیست مراحل نصب آن را قدم به قدم، اجرا کنید.

موکت تایل را روی چه سطحی می‌توان نصب و اجرا کرد؟

در اولین قدم شما باید سطح مد نظر خود را صاف و یکدست کنید. فرقی نمی‌کند کف سازه شما از موزائیک است یا سرامیک و پارکت و… در هر صورت می‌توانید روی آن موکت تایل را نصب کنید. البته امروزه در سراسر جهان برای کف ساختمان از لایه بتنی استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید کف ساختمان را بتن بریزید و سپس به راحتی روی آن را با موکت تایل بپوشانید و یک فضای چشم‌نواز و ایمن داشته باشید.

روش های نصب موکت تایل

موکت تایل به دلیل مزایای متعددی مانند تنوع طرح و رنگ، سهولت در نصب و تعویض، و مقاومت بالا، به انتخابی محبوب برای کفپوش تبدیل شده است. روش های مختلفی برای نصب موکت تایل وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب روش مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع موکت تایل، نوع زیرسازی، و میزان تردد در محل مورد نظر بستگی دارد.

روش اول: استفاده از چسب خمیری

هزینه نصب موکت تایل با چسب خمیری بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. با تهیه این چسب‌ها می‌توانید به راحتی تایل ها را روی سطوح بچسبانید. البته باید بدانید که این خمیر حکم چسب محکم و دائمی را ندارد و تنها باعث قرارگیری ثابت موکت روی سطح می‌شود چرا که زیره این کفپوش ها از جنس پی‌وی‌سی است و به راحتی روی سطح می‌چسبد و در صورت نیاز می‌توانید موکت را از سطح جدا کنید. رد چسب خمیری از روی سطح را هم می‌توانید با دستگاه ساب بزنید و تمیز کنید. به عبارتی این چسب خمیری همچون ترمزی مانع از سر خوردن موکت‌ها می‌شود. سرعت نصب موکت تایل در این روش نیز بسیار بالا بوده و در کم‌ترین زمان می‌توانید مساحت زیادی را با این کفپوش بپوشانید.

روش دوم: استفاده از چسب نواری

این روش نصب نیز بسیار ساده و آسان بوده و نیاز به مهارت یا دانش خاصی ندارد. کافی است مقداری چسب نواری تهیه کنید و با استفاده از آن فقط لبه‌های تایل ها را به زمین یا دیوارها بچسبانید. این شیوه نصب هزینه بیشتری نسبت به چسب خمیری دارد و مدت زمان نصب آن هم کمی طولانی است در مقابل بسیار تروتمیزتر و زیباتر است. معمولاً برای مواقعی که کف ساختمان از سنگ قیمتی و با ارزش ساخته شده و نمی‌خواهید آسیبی به آن وارد شود از این روش می‌توانید استفاده کنید. در این شیوه نصب نیز می‌توانید در مواقع مورد نیاز به راحتی کفپوش را جدا کنید. رد چسب‌ها را هم به راحتی و با یک دستمال و تینر می‌توانید تمیز کنید تا کف سالن همچون روز اول براق و زیبا باشد.

وسایل لازم برای نصب موکت تایل

نصب موکت تایل بسیار ساده است و به راحتی و با سرعت بالا، انجام می‌گیرد. برای این کار به ابزار خاص و پیچیده ای نیاز ندارید. تنها کافیست قطعات موکت را همراه با چسب روی سطح مورد نظر، فیکس کنید. البته برای این کار لازم است محیط را آماده سازی کنید که در مرحله بعد به طور کامل به توضیح آن، می پردازیم. وسایل لازم برای نصب موکت تایل عبارتند از:

  1. موکت بر یا چاقوی تیز
  2. انواع چسب
  3. سمباده
  4. خط کش
  5. ماله

نحوه نصب موکت تایل

موکت تایل را روی هر سطحی مثل سنگ، سرامیک و… می توان نصب کرد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که سطح زیر کار کاملاً مسطح و صاف باشد. برای اینکه موکت تایل به درستی نصب شود؛ باید سایز استانداردی داشته باشد. سایز استاندارد این موکت ها به صورت ۵۰ در ۵۰ ، می باشد و هر چقدر اندازه های قطعات موکت دقیق تر باشند؛ نصب موکت با سرعت و سهولت بیشتری، انجام می‌گیرد. برای نصب موکت تایل مرحله به مرحله پیش می رویم:

انتخاب طرح

موکت های تایل در طراحی و رنگ بسیار متنوع هستند. بنابراین قبل از هر چیز باید موکت را در همان طرح، رنگ و سایز مورد نظر خود، تهیه کنید. همچنین اشکال هندسی متفاوتی برای موکت های تایل وجود دارد. این اشکال می ‌توانند به صورت مستطیل، سه گوش یا همان مثلث و یا شش گوشه، باشند.

 انتخاب طرح برای نصب موکت تایل

جابجایی وسایل اتاق

اگرچه برای نصب موکت تایل یا پازلی نیازی به خالی کردن کامل اتاق نیست، اما جابجایی وسایل سنگین مثل مبلمان، تخت، میز و… به قسمتی دیگر ضروری است. این کار فضای کافی برای نصب موکت را فراهم می‌کند و از آسیب دیدن موکت و وسایل در حین کار جلوگیری می‌کند.

آماده سازی سطح اتاق

از مهمترین کارهایی که برای نصب موکت تایل باید به آن توجه داشته باشید؛ آماده سازی سطح یا همان کف اتاق است. به این منظور می بایست برآمدگی ها و تورفتگی ها را اصلاح کنید. اگر به دلیل نصب موکت قبلی؛ اضافات چسب روی کف اتاق مانده است، آن ها را با کاردک یا سمباده جدا کرده و یا در صورتی که تورفتگی و یا شکاف هایی روی زمین و یا در قسمت های درز بین سرامیک ها وجود دارد، می توانید با سیمان و یا بتونه کاری آن ها را پر کنید. به هر حال اگر سطح زیر کار صاف نباشد؛ نتیجه نصب موکت چندان رضایت بخش، نخواهد بود.

تمیز کردن سطح کار

پس از اینکه تمامی تورفتگی ها و برآمدگی ها را برطرف کردید؛ نوبت به تمیز کردن سطح کار، می ‌رسد. برای این کار می بایست گرد و غبار و اضافات سیمان و… را از روی زمین بردارید تا فرایند نصب موکت به درستی، انجام گیرد. چنانچه سطح کار به خوبی تمیز نشده باشد؛ چسب مخصوص نصب موکت تایل نمی‌ تواند به درستی، عمل کند. بهتر است برای این کار از جاروبرقی یا جاروهای شارژی، استفاده کنید.

پیدا کردن مرکز

برای نصب موکت تایل اداری و خانگی از وسط اتاق، شروع می کنیم. این کار موجب می‌شود موکت در دو طرف اتاق به صورت کاملاً قرینه، نصب شود. برای پیدا کردن مرکز اتاق ابتدا باید دیواره ها را اندازه گیری کرده و وسط آن ها را پیدا کنیم. سپس با استفاده از گچ خط کشی، وسط دیوارها را به همدیگر، متصل کنیم. نقطه هایی که در چهار خط با همدیگر تلاقی پیدا می کنند، مرکز اتاق را مشخص می کنند‌.

نصب اولیه

توصیه می کنیم برای اطمینان از نصب صحیح موکت؛ حتما یک بار بدون استفاده از چسب موکت ها را به صورت امتحانی روی سطح کار قرار دهید تا ایرادات کلی کار را متوجه شوید. در این مرحله به راحتی می‌ توانید چیدمان را تغییر دهید تا به بهترین ترکیب رنگ و طرح، دست پیدا کنید.

پیدا کردن مرکز برای نصب موکت تایل

نصب نهایی

برای نصب نهایی می بایست از چسب برای چسباندن قطعات موکت به کف اتاق، استفاده کنید. ابتدا یک چهارم اتاق را مشخص کرده و از مرکز به سمت دیوار، شروع به چسباندن تایل ها کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که مربع کاملاً پر شود. پس از آن، به سراغ قسمت‌ های دیگر اتاق رفته و به همین ترتیب تمامی سطح مورد نظر را پر کنید. ممکن است نیاز باشد بخش هایی از موکت برای نصب، بریده شود. سعی کنید این کار را در پایان، انجام دهید.

نکات نصب موکت تایل

در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی که برای نصب موکت تایل باید بدانید را آورده ایم. در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هر اقدامی اول با کارشناسان این حوزه در سونار فلورز مشورت بکنید و کار را به کاردان بسپارید.

  • برخی از موکت های تایل در پشت کار، چسب دارند. اگرچه نصب این نوع موکت ها آسان تر به نظر می رسد اما به دقت بالایی هم نیاز دارد.
  • موکت تایل برای مکان های پرتردد مثل اداره ها، مدارس و کتابخانه ‌ها، بیشترین کاربرد را دارد. چرا که در اثر راه رفتن مداوم دچار آسیب نمی شود.
  • ضد اشتعال بودن، عایق حرارت و صدا بودن، و سبک بودن برای حمل و نقل، از دیگر ویژگی ‌های مثبت موکت‌ های تایل، می باشد.
  • توصیه می‌شود موکت تایل را تنها از فروشگاه ‌های معتبر، خریداری نمایید.
  • نحوه چیدمان تایل ها را مشخص کنید. اینکه بخواهید طرح موکت‌ها به صورت خطی باشد یا چپ و راست و… بستگی به نظر شما دارد اما قبل از نصب باید چیدمان دلخواهتان را تعیین کنید تا نصب تایل ها مطابق با خواست شما انجام شود.

قیمت نصب موکت تایل

قیمت نصب موکت تایل بستگی به متراژ و لوازم مورد استفاده برای نصب دارد. یکی از فروشگاه های معتبر که در این زمینه فعالیت داشته و کار نصب موکت های تایل را انجام می دهد؛ فروشگاه سونار فلورز می باشد. اصلی ترین خدمات سونار فلورز را می توان داشتن تیم نصب حرفه ای و اختصاصی و همچنین حمل و نصب رایگان محصولات، دانست. این فروشگاه در زمینه فروش موکت های تایل فعالیت داشته و متنوع ترین و به روزترین طرح ها را عرضه می کند. مزیت خرید ازفروشگاه سونار فلورز؛ گارانتی ۴ ساله و حمل و نصب رایگان موکت هاست. به این صورت که تمامی محصولات این فروشگاه دارای ۴ سال گارانتی تعویض هستند. به این صورت که اگر هر کدام از محصولات خریداری شده توسط مشتری در این مدت دچار خرابی و آسیب شوند؛ در اسرع وقت توسط کارشناسان بررسی و در صورت نیاز، تعویض می گردند.

مزایای نصب موکت تایل

موکت ها انواع مختلفی دارند اما چه دلیلی باعث می شود که عده ای تنها به سمت موکت‌ های تایل بروند؟! این موکت ها به موکت های پازلی هم معروف هستند و علت این نامگذاری همان حالت چیدمان پازل ها و قطعات در کنار یکدیگر است. مزایای زیادی برای موکت تایل وجود دارد که شما را نسبت به خرید آن، ترغیب می کند.

مقاوت بالای موکت تایل

مقاومت بالا

موکت تایل نسبت به انواع معمولی موکت ها بهتر می تواند  فشارهای وزنی بالا را تحمل کند. علاوه بر این، موکت تایل می تواند در برابر شرایط جوی متفاوت مثل گرما و سرما، مقاومت لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که اکثر مشتریان با خیال آسوده از آن ها برای کفپوش منازل، فضای شرکت، پاساژ، رستوران، سینما و سالن‌های تئاتر، استفاده می ‌کنند.

تعویض و نصب آسان

همانطور که گفتیم؛ مهمترین ویژگی موکت ‌های تایل، پازلی بودن یا قطعه قطعه بودن آن هاست. این موضوع باعث می‌ شود زمانی که قسمتی از موکت دچار سوختگی و یا آسیب شد؛ به راحتی بتوانید آن را با یک قطعه سالم، تعویض کنید. این موضوع خود از عوامل افزایش طول عمر موکت تایل می باشد. نصب موکت تایل به آسانی و بدون هیچ گونه تخصص و ابزار خاصی، امکان پذیر می باشد. البته شرکت هایی هم هستند که به محض فروش موکت؛ اقدام به نصب آن می کنند اما اگر تمایل دارید این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

شستشوی راحت

خیلی اوقات مخصوصاً برای خانه هایی که فرزندان کوچک دارند، این مسئله پیش می ‌آید که مجبور به شستشوی قسمتی از موکت می شوند. خوشبختانه موکت های تایل این ویژگی را دارند که بتوانید به راحتی آن بخش از موکت که آلوده شده و نیازمند شستشوست را از سایر بخش ها جدا کرده و پس از شستشو و خشک شدن؛ دو مرتبه در جای خود، قرار دهید.

اتلاف و دور ریز کمتر

موکت های تایل به نسبت موکت های رولی اتلاف یا دورریز کمتری دارند زیرا برای استفاده از موکت های رولی مجبور هستید قسمت هایی از موکت را برش داده تا بتوانید آن را روی سطح مورد نظر به خوبی، فیکس کنید اما در موکت های تایلی نیازی به این کار نمی باشد. زیرا قطعات یا همان تایل ها به تعداد مورد نیاز، استفاده می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید موکت های تایل و همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی در این زمینه؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های موجود در وب سایت، ارتباط داشته باشید.

معایب نصب موکت تایل

موکت تایل به دلیل مزایای بسیاری که دارد، به یک انتخاب محبوب برای کفپوش تبدیل شده است. با این حال، مانند هر نوع کفپوش دیگری، معایبی نیز دارد که باید قبل از انتخاب نهایی در نظر گرفته شود.

  • قیمت نسبتاً بالا
  • نیاز به زیرسازی مناسب
  • احتمال آسیب دیدگی لبه ها
  • انتخاب چسب
  • نیاز به ابزار

جمع بندی

موکت‌های تایل یکی از سری موکت‌های محبوب و پرطرفدار بازار است که نصب آسان آن به این محبوبیت می‌افزاید؛ اما این ویژگی نباید سبب شود که بدون هیچ تجربه یا پیش زمینه‌ای اقدام به نصب آن نمایید. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم هرآنچه که لازم دارید در خصوص نصب موکت تایل بدانید را بازگو کرده و نکات موجود در آن را بررسی نماییم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما به تمامی موارد گفته شده توجه نمایید و انجام اینکار را با نهایت دقت و صبر پیش ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

ارتباط با مشاوران سونار فلورز

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
حساب کاربری من