سونار فلورز » موکت مناسب فضای کوچک

موکت مناسب فضای کوچک

موکت فضاهای کوچک
آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای انتخاب کفپوش مناسب اتاق ها به دلیل مساحت کوچکی که دارند، احتمالا با چالش های مختلفی مواجه شدید. به جرات می توان گفت موکت تایل ها بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهند بود. چرا که به فضا عمق می بخشند و نصب آسانی دارند. از طرفی طرح و رنگ متنوعی دارند که باعث می شود دستتان برای انتخاب موکت مناسب فضای کوچک باز باشد. این موکت ها هم برای منازل و هم محیط های تجاری و اداری قابل استفاده می باشد و هیچ محدودیتی ندارد.  با استفاده از موکت به عنوان کفپوش اتاق می توانید به راحتی گرمی و صمیمیت را به چیدمان فضا هدیه دهید.

4 اصل مهم در انتخاب موکت مناسب فضای کوچک

اگر تصمیم خود را برای خرید موکت تایل و استفاده از آن برای فضای کوچک گرفته اید، احتمالا با دنیایی از طرح و رنگ مواجه خواهید شد. برای آنکه بتوانید به راحتی بهترین مدل را از بین آن ها انتخاب کنید، بهتر است به 4 اصل مهم توجه کنید که شامل وارد زیر هستند.

ابعاد و اندازه فضای مورد نظر

فضای شما چقدر کوچک است؟ مساحت آن چقدر است؟ نوع کاربری آن چیست؟ باید به هر سه سوال پاسخ دهید تا بتوانید یک انتخاب رضایت بخش برای موکت فضای کوچک داشته باشید. سایز موکت شما متناسب با مساحت فضا انتخاب می شود. از طرفی باید به سبک دکوراسیون فضا هم دقت کنید. چرا که ممکن است بخواهید از موکت تنها برای قسمتی از سطح استفاده کنید و دیگر بخش های آن را خالی بگذارید. برای مثال: به راهرو سالن در خانه یا یک اداره دقت کنید. اگر یک موکت با عرض کم در وسط آن پهن شود فضای سالن چقدر بزرگ و دلباز خواهد بود؟ در مقابل اگر کل کف را با موکت بپوشانید چقدر حس خفه بودن خواهید داشت! به همین خاطر است که توجه به ابعاد فضا اهمیت زیادی دارد.

جنس و نوع موکت

موکت تایل ها انواع مختلفی از نظر جنس و متریال به کار رفته در تولید دارند. برخی از پلاستیک هستند و برخی دیگر الیاف طبیعی دارند. هریک از آنها مشخصات خاص خود را دارند که بر روی قیمت فروش آن تاثیر مستقیم دارد. با توجه به محل مورد استفاده، بودجه و نیاز خودتان می توانید از بین انواع موکت ها به راحتی انتخاب کنید.

جنس موکت مناسب فضای کوچک

شکل موکت

زمانی که صحبت از خرید موکت برای منازل و فضاهای اداری و… می شود همه ما موکت های مستطیلی  چهارگوش را به ذهن می آوریم. اما باید بدانید که در دنیای طراحی امروز، موکت ها در مدل های مختلف تولید می شوند. موکت گرد، موکت فانتزی با اشکال نامتعارف، موکت چند ضلعی و… که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و برای سبک های مختلفی از چیدمان مناسب هستند. بسته به دکوراسیون فضا و شکل سالن می توانید شکل موکت را انتخاب کنید.

رنگ و طرح موکت ها

موکت های ساده و تک رنگ هیچگاه از مد نم افتند. همیشه زیبایی چشم نواز دارند و با سبک و چیدمان های مختلف هم سازگار هستند. اما موکت هایی با رنگ های خاص و متفاوت، طرح دار و… سخت با سبک های مختلف سازگار می شوند. از طرفی کفپوش طرح دار برای فضای کوچک توصیه نمی شود و فضا را کوچکتر نشان می دهد.

برای انتخاب موکت مناسب فضاهای پرتردد، و تجربه زیبایی و دوام در کنار هم؛ می توانید نکات و اصول انتخاب موکت برای این فضاها را در صفحه دیگر این سایت مطالعه کنید.

بهترین رنگ موکت مناسب فضای کوچک

رنگ ها عنصری حیاتی در دکوراسیون فضا هستند و قدرتی شگفت‌انگیز در تغییر ابعاد و القای حس و حال به محیط دارند. انتخاب اصولی رنگ ها، چیدمان اتاق را دلباز و جذاب می‌کند. موکت تایل ها با تنوع رنگی بی‌نظیر خود، انتخاب را برای طراحان و دکوراتورها دشوار می‌کنند. در این میان، برای فضاهای کوچک، انتخاب رنگ های مناسب اهمیتی دوچندان می‌یابد. در ادامه، به برخی از بهترین رنگ های موکت برای فضاهای کوچک اشاره می‌کنیم:

بنفش، دنیای درماتیک و زیبا

احتمالا بارها شنیده اید که آبی رنگ پسرانه است و صورتی رنگ دخترانه! اما سوال اینجاست که جنسیت رنگ بنفش چیست؟ این رنگ هیچ جنسیتی ندارد و شما می توانید هم برای اتاق پسرها و هم دخترها از آن استفاده کنید. ترکیب بنفش با رنگ سفید بسیار دیدنی است. برینتونز می گوید:« موکت بنفش راز متحویل کردن اتاق شما است» اگر می خواهید دکوراسیون متفاوتی داشته باشید، این رنگ را انتخاب کنید.

کرمی، رنگ پرطرفدار

رنگ های نود همچون کرمی، نسکافه ای، بژ، خاکستری و… همیشه جزو اولین انتخاب ها هستند اما باید بدانید که برای فضای منزل گزینه عالی نخواهند بود. اگر قصد خرید موکت اداری را دارید، بهتر است از این تم رنگی استفاده کنید. فضاهای اداری رفت و امد زیادی دارند و این رنگ می تواند کثیفی ها و الودگی ها را پوشش دهد. از طرفی حالت رسمی به چیدمان ببخشد و محیط را بزرگتر جلوه دهد.

قرمز متمایل به قهوه ای، زیبایی غیر قابل وصف

رنگ موکت مناسب فضای کوچک

انتخاب رنگ قرمز متمایل به قهوه ای برای موکت فضای کوچک یک انتخاب جسورانه است که باعث می شود یک شخصیت مستحکم به محیط ببخشد. چنین رنگی برای دکوراسیون های کلاسیک، روستیک و اداری استفاده می شود. محیط را باوقار و پرابهت جلوه داده و با لوازم چوبی هم ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می کند.

نکته مهم: در زمان انتخاب رنگ موکت فضای کوچک به رنگ مبلمان و دیوارها هم توجه کنید تا تناسب و هارمونی بین رنگ ها کاملا حفظ شود.

موکت های طرح دار در فضاهای کوچک

این جمله یک قانون نانوشته است که باید از آن پیروی کنید. فرقی نمی کند قصد خرید موکت اداری را دارید یا موکت منزل، در هر صورت برای فضاهای کوچک همچون اتاق ها و سالن نشیمن، بهتر است از مدل های طرح دار دوری کنید. وجود طرح روی کفپوش باعث می شود که فضا کوچکتر از اندازه واقعی خود دیده شود. البته اگر در فضای اداری و رسمی قرار است از این کفپوش استفاده کنید و تردد زیادی روی آن اتفاق خواهد افتاد، انتخاب موکت طرح دار می تواند مناسب باشد. چرا که لکه ها و آلودگی ها را پوشش می دهد و از دید مراجعه کنندگان پنهان می کند.

برای انتخاب طرح موکت فضای کوچک باید به نکات مهمی توجه کنید که عبارتند از:

  • هرچه طرح شلوغ تر باشد، فضا کوچک تر به نظر می رسد.
  • برای مدل های طرح دار به هیچ وجه رنگ های تیره انتخاب نکنید که فضای شما را خفه می کند.
  • می توانید از موکت هایی با طرح های پراکنده استفاده کنید که فضا را بزرگتر نشان می دهند.
  • بهتر است مدلی انتخاب کنید که طرح آن زیاد به چشم نیاید.

جمع بندی

موکت ها یک انتخاب درجه یک برای فضای کوچک هستند. به شرطی که یک موکت مناسب فضای کوچک انتخاب کنید که باعث جذابیت بیشتر محیط و بزرگتر نشان داده شدن آن شود. موکت تایل ها در زمان نصب نیاز به برش ندارند و به آسانی کلیه سطح دلخواه شما را پوشش می دهند. می توانید انواع موکت تایل را با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی از ما خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان ما با شماره تماس های درج شده در سایت ارتباط بگیرید تا بهترین موکت را برای محیط خود انتخاب نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

ارتباط با مشاوران سونار فلورز

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
حساب کاربری من