سونار فلورز » نظافت موکت اداری

نظافت موکت اداری

شستن و نظافت موکت ادازی
آنچه در این مطلب خواهید خواند

موکت ها یکی از بهترین انتخاب ها برای محیط های اداری و پرتردد هستند. اما در کنار تمامی ویژگی های مثبت و مزایایی که دارند، تمیز نگه داشتن و نظافت آن ها یکی از دغدغه های اصلی است. نظافت موکت اداری در بازه های زمانی متفاوتی انجام می شود و کار چندان سختی هم نیست. باید یک سری نکات را رعایت کنید و همچنین از شیوه های استاندارد و اصولی برای لکه بری استفاده کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن موکت اداری

زمانی که موکت اداری را پهن کنید، جلوه ای خارق العاده به خود خواهد گرفت. اما به مرور و بر اثر استفاده ممکن است رنگ آن تیره و کدر شود و زیبایی روز اول را نداشته باشد. شما باید نظافت آن را به صورت روتین انجام دهید تا همیشه زیبا و چشم نواز باشد و همچنین اسیبی به الیاف آن وارد نشود. از سری نکاتی که در حفظ و تمیز نگه داشتن موکت های اداری به شما کمک می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت لکه شدن هر قسمت بر اثر ریختن مواد گوناگون، هرچه سریعتر جهت تمیز کردن آن اقدام کنید.
  • چنانچه لکه ای روی موکت ایجاد شده باشد، از رفت و امد روی ان خودداری کنید تا باعث پخش لکه نشود.
  • جارو کردن موکت به صورت منظم و روتین را فراموش نکنید. جارو کشیدن موکت باید با حوصله و به صورت چندباره انجام شود تا کلیه ذرات و آشغال های جمع شده در بافت ان خارج شود و طول عمر موکت افزایش پیدا کند.
  • قانون نظافت موکت اداری را برای کارکنان خود تعریف کنید که از تردد با کفش های کثیف، ریختن چای و… روی موکت خودداری کنند.

نظافت و تمیز کردن موکت اداری

نظافت لکه ها از روی موکت اداری

ایجاد لکه روی موکت تایل و هر نوع کفپوش دیگری امری کاملا طبیعی است. این لکه ها ممکن است بر اثر ریختن لیوان چای، خوراکی یکی از مراجعین به دفتر، افتادن گلدان و… ایجاد شود. شما بای هرچه سریعتر جهت تمیز کردن آن اقدام کنید تا تبدیل به یک لکه سفت و ماندگار نشود. ابتدا سعی کنید مواد ریخته شده روی موکت را جمع کنید و سپس با یک دستمایل موکت را تمیز کنید. چنانچه رد لکه روی آن باقی ماند دستمال خود را مرطوب کنید و مجدد روی سطح بکشید تا اثرات لکه محو شود. اگر لکه مقاوم باشد، می تواند از ترفندهای زیر هم استفاده کنید:

  • از ترکیب جوهر لیمو با آب استفاده کنید.
  • به سراغ پاک کننده های حلال بروید.
  • برای تمیز کردن سطح موکتاز اسفنج یا یک پارچه استفاده کنید.
  • سعی کنید جهت تمیز کردن لکه ها از قسمت خارجی به داخلی باشد تا لکه بزرگتر نشود.
  • سعی کنید از شوینده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • اگر از موکت تایل استفاده می کنید، می توانید به راحتی ان را جدا کرده و بعد از شستشو و تمیز کردن مجدد در محل اولیه خود قرار دهید.
.نیاز به تغییر اساسی در محل کارتون دارید؟ موکت پازلی سونار فلورز یک انتخاب شیک و مدرن برای شماست! همین الان از بین طرح های متنوع ما یکیو انتخاب کن!

روش های نظافت موکت اداری

برای نظافت موکت اداری روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از این روش ها باعث می شود تا موکت شما همیشه بدرخشد و طول عمر مفید آن هم بیشتر شود. خوب می دانید که پاکیزگی محیط کار بر روی عملکرد کارکنان تاثیر زیادی دارد. پس سعی کنید محیطی همیشه تمیز و زیبا داشته باشید. از روش های نظافت موکت اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لکه برداری موضعی

برای تمیز کردن موکت های اداری نیاز نیست همه آن را تمیز کنید. کافی است قسمت هایی که درگیر لکه شده اند را تمیز کنید. تمیز کردن لکه ها را پشت گوش نیندازید. هرچه زمان زیادی از ایجاد لکه بگذرت سخت تر خواهد شد و به این راحتی ها تمیز نمی شود. پس بهتر است در لحظه اقدام کنید.

جارو کشی

جارو کشیدن موکت اداری

این کار را به راحتی و با استفاده از جارو برقی می توانید انجام دهید. بهتر است برای مکان های پر رفت و امد هر 3 روز یکبار جارو بکشید و برای قسمت های دیگر به صورت هفتگی عمل کنید. برای جذابیت بیشتر فضا می توانید از خوشبو کننده های موکت و فرش هم استفاده کنید تا هر کسی که وارد محیط اداری می شود را شیفته این رایحه خوش کنید.

روتین تمیز کردن موکت اداری

قرار نیست برای نطافت موکت اداری منتظر لکه باشید. اینکه صبر کنید تا لکه ایجاد شود و سپس موکت را تمیز کنید اشتباه محض است. حتی اگر هیچ لکه ای روی موکت ایجاد نشود، هر چند وقت یکبار ان را تمیز کنید.

اگر کفپوش محیط کار شما موکت تایل است علاوه بر روش های فوق می توانید از روش های نظافت موکت تایل که در این صفحه توضیح دادیم هم استفاده کنید.

جمع بندی

برای نظافت موکت اداری می توانید از افراد متخصص و حرفه ای هم کمک بگیرید. با یک تیم موکت شویی و خدماتی هماهنگ شوید تا هر چند وقت یکبار به صورت مرتب موکت های شما را تمیز کنند. با این کار طول عمر و ماندگاری موکت های شما بیشتر می شود و نیاز به تعویض نخواهند داشت. در نتیجه می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و فضایی آرام و زیبا برای کار و فعالیت داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

ارتباط با مشاوران سونار فلورز

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
حساب کاربری من